Welke spiergroepen moet je op 1 dag aanpakken?

Veel mensen sporten en fitnessen tegenwoordig om aan de dagelijkse beweging te blijven voldoen. Door de drukke levens die mensen tegenwoordig lijden kiezen ze vaak voor een abonnement in de sportschool zodat ze zelf in kunnen plannen waar en wanneer ze hun portie beweging uitvoeren. Doordat steeds meer mensen dit gaan doen, heb je in veel sportscholen en fitnesscentra’s rijen voor fitnessapparaten staan. Het is dan natuurlijk gemakkelijk om even naar een apparaat te lopen die niet bezet is zodat je aan een stuk door kunt blijven trainen, klinkt logisch toch? Dit is echter de meest gemaakte en de grootste fout die je kunt maken als je een strak en gespierd lichaam wilt krijgen.

Waarom?

Door verder te gaan met apparaten die niet bezet zijn, zul je vaak een andere spiergroep trainen dan je in eerste instantie van plan was. Stel dat jij op “legday” niet gebruik kunt maken van al jouw apparaten die in jouw schema staan en je vervolgt je work out halverwege met een rug oefening, zal het lang duren voor je het gewenste resultaat krijgt. Je hebt namelijk in de eerste oefeningen al veel energie verspilt waardoor je de rug oefening niet volledig op hoog niveau kunt uitvoeren. Op deze manier zul je jouw rug dus niet voldoende trainen en heb je de benen work out niet afgerond. Op advies van Fitness hoorn kun je het beste even in de rij gaan staan voor het fitness apparaat wat je op dat moment nodig hebt, door je work out af te maken kunnen alle spieren binnen de spiergroep die je traint meer spierweefsel aan gaan maken. Dat is dan ook de reden dat je uiteindelijk sneller en meer effect zult zien als je jouw work-out gewoon volledig afrond i.p.v. tussendoor andere apparaten en oefeningen uit te voeren.

Conclusie

Dit bericht komt voort uit een onderzoek van BeverlyGym.com. Zij zagen veel mensen in haar sportschool deze fout maken en dit is een landelijk probleempunt van fitness abonnee’s. Hou je dus strak aan je planning en rond elke work out volledig af!