Verbeter je prestaties met de juiste sportvoeding

sportvoedingVeel sporters die hun lichaam en hun sport serieus nemen, gebruiken sportvoeding. Goede sportvoeding heeft tal van voordelen en kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je een beter uithoudingsvermogen hebt en hierdoor dus veel betere trainingsprestaties kunt neerzetten. Ook bij duursporten als fietsen of rennen is dat voordelig, maar hetzelfde geldt ook bij krachtsporten zoals gewichtheffen. Er zijn diverse supplementen op de markt die de sportprestaties kunnen bevorderen. Deze zorgen er ook voor dat je tijdens of na de inspanning minder last hebt van krampen en spierpijn.

Spiermassa

Er zijn diverse soorten supplementen. Het ene supplement zorgt voor een beter uithoudingsvermogen, terwijl het andere supplement er voor zorgt dat je voor korte tijd even veel kracht hebt. Je hebt ook supplementen die de spiermassa kunnen bevorderen. Denk hierbij aan creatine. Creatine is een ideaal supplement om er voor te zorgen dat je spiermassa sneller groeit. Ze zeggen ook wel dat dit supplement beter is dan een eiwitshake. Creatine kopen kun je heel gemakkelijk online. Let er wel goed op hoe je het gebruikt. Te veel creatine is namelijk niet bevorderlijk en kost je onnodig veel geld. Het is naar nu blijkt niet schadelijk voor je lichaam, maar het is beter om niet te veel creatine te gebruiken.

Wat is creatine precies?

creatineVoordat je creatine gaat kopen wil je waarschijnlijk wel eerst weten wat het is. Creatine is een natuurlijk stof en deze stof zit al ins ons lichaam. Het meest is opgeslagen in de spieren van het menselijk lichaam. Het gaat dan om zo’n 90% van alle creatine. Wanneer je een zware inspanning doet gebruik je creatine. Door langdurige te sporten doe je veel beroep op creatine (eigenlijk creatinefosfaat) en hierdoor neemt je energie ook af en direct dus ook de prestatie. Je spieren kunnen dan niet meer veel kracht leveren. Door creatine te nemen neemt de voorraad creatinefosfaat toe en kun je veel meer kracht leveren tijdens een zware inspanning.

Creatine kan in principe door iedereen worden gebruikt. Vooral mensen die aan fitness doen en mensen die sprints moeten trekken gebruiken creatine. Zij hebben er al veel profijt van gehad. Ook wanneer je niet sport kun je creatine gebruiken. Mogelijk dat je last hebt van stijve spieren na het maken van een wandeling. Creatine kan er voor zorgen dat deze stijfheid sneller weggaat.

Naast creatine kun je ook vitamine shakes en koolhydraten shakes (weight gainers) gebruiken als krachtsporter. Voor iedere krachtsporter is het belangrijk om ook voldoende vitamines binnen te krijgen. Deze kunnen er voor zorgen dat je niet te maken krijgt met een dipje. Deze supplementen kun je kopen op de website www.sportvoedingweb.nl. Dit is een handige website met allerlei informatie en producten die je nodig hebt om optimaal te kunnen presteren.